It's a Christmas Miracle #1 ~ Kerst Ooglook

02-12-2014 22:00

Hoi allemaal!

 

Dit is het eerste artikel uit de It's a Christmas Miracle serie! Dit is een kerstserie die ik elk jaar doe. Ik heb er zo'n veel zin in! Jullie kunnen twee keer per week een kerst artikel verwachten, tot aan de kerst.

Vandaag heb ik een leuke, maar simpele, kerst ooglook voor jullie. Weet je nog niet zo goed hoe je je make-up wilt tijdens de kerst of naar een kerstgala? Misschien kun je hier dan wat inspiratie uit halen!

Wat moet je doen:

1. Neem een lichtbruine/champagne kleurige oogschaduw. Het liefst met shimmer. Verspreid deze over je hele bewegende ooglid.

2. Neem een donkere bruin, eventueel met een paarse ondertoon, en doe deze in je crease en je buitenste ooghoek. Blend de twee kleuren goed in.

3. Neem een gekleurd oogpotlood, je kunt ook, als je geen oogpotlood hebt, een mooie oogschaduw nemen en deze nat aanbrengen. Zet met je oogpotlood een lijn op je waterlijn en onder je oog.

4. Blend het oogpotlood een beetje uit, zodat je niet één dikke lijn hebt.

5. Neem een highlighter en doe hiervan wat in je binnenste ooghoek en op je wenkbrauwbot.

5.2* Dit is een tip: doe de concealer voor onder je ogen pas op na de oogschaduw, als je dan last hebt van fallout werk je dit makkelijk weg. Dit heb ik ook gedaan, ook om de lijn van de oogschaduw in mijn buitenste ooghoek strakker te maken.

6. Doe mascara op en eventueel nog wat eyeliner.

 

Sorry trouwens voor het rare verschil in fotokwaliteit, ik moest wisselen van mijn camera naar mijn mobiel omdat de batterijen leeg waren en ik geen nieuwe had.

Hier heb ik nog geen eyeliner op, maar kun je wel zien hoe de oogschaduw eruitziet

En dit is de uiteindelijke look! Het is eigenlijk een simpele bruine smokey eye, maar dan met een kleine paarse twist eraan!

 

De producten die ik heb gebruikt:

- Essence Hello Autumn eyeshadow palette 01 (lichtbruin)

- Garé eyeshadow duo 54 (donkerbruin)

- Essence quatro eyeshadow 04 oh-so-cute (highlighter)

- Essence Longlasting eyepencil 16 coolest chic

- Essence sun club 100% splash-proof eyeliner pen 01

- Rimmel London 100% Waterproof mascara 001

- HEMA Cover up! coverstick 01

- Nivea gekleurde dagcrème natural SPF8 (als concealer)

 

Ik had nog nooit een makeup look voor jullie gedaan, omdat ik nooit zo veel met makeup deed. De laatste tijd alleen steeds meer, dus leek het mij leuk om uit te proberen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en er wat aan hebben!

Deel vooral jullie recreaties enz. uit de hele serie op Instagram (@nails.and.cakes) en Twitter (@nails_and_cakes) via de hashtag #iacmserie

 

Ciao!

xoxo Sanne

Reacties

Blog

Lisanne 05-12-2014
echt een leuk blog! Ik vind het leuk dat je gewoon doorzet met wat je leuk vind. Ik heb je blog met gevonden en ik heb ALLES gelezen

Re:Blog

Sanne | Nails and Cakes 07-12-2014
Bedankt! Heel erg leuk dat je er zo naar kijkt en ik vind het heel lief dat je daar de tijd voor neemt :) heel erg bedankt xxx Sanne

WOWWW

Anoniempjexx 04-12-2014
Wauw! Echt zo een leuk blog heb je❤️ Zelf draag ik geen makeup maar ik vind het heel leuk om te lezen!
Heb je deze oog looks zelf bedacht want ze zijn wel echt mooi!! Xx❤️ Ps. Misschien een keertje en q&a doen?

Re:WOWWW

Sanne || Nails and Cakes 04-12-2014
Aw dankje meid! Ik ben natuurlijk door veel dingen geinspireerd maar ik heb wel geprobeerd iets origineels te doen. Tegenwoordig is bijna alles al een keer gedaan, dus om zelf iets te bedenken wordt steeds moeilijker, maar ik doe mijn best! En dankjewel! Ik ga binnenkort zeker eens een q&a doen! xxx ♥ Sanne

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety