DIY Advent Kalender

29-11-2014 20:00

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik weer een DIY voor jullie! Ik vond het vroeger al leuk om elke dag een vakje van een advent kalender open te maken, en stiekem vind ik dat nog steeds wel spannend. Daarom besloot ik dit jaar een eigen advent kalender te maken, en natuurlijk ga ik jullie laten zien hoe ik die heb gemaakt! Kijk je mee?

 

Wat heb je nodig:

- Papier in verschillende kleuren 

- Lijm en plakband

- Potloden en pennen

- Een lineaal

- Eventueel een perforator, lint en een slinger.

 

De eerste stap is het uittekenen van de papiertjes waar de tekst op komt. Ik heb die van mij ongeveer 10 cm bij 3 cm gemaakt. Knip er 25 van uit.

 

Op elk blaadje heb ik iets geschreven wat ik leuk vind om te doen, wat ik die dag van mijzelf mag doen. Je kunt ook quotes opschrijven of je vriendinnen lieve berichtjes laten schrijven, bedenk wat leuks wat je elke dag wel wilt lezen! Vouw daarna alle blaadjes op dezelfde manier op, dat je niet kunt lezen wat erop staat en dat ze er allemaal hetzelfde uitzien.

Nu beginnen we aan de envelopjes. Deze heb ik ook van gewoon wit papier gemaakt. Teken de vorm op de foto hierboven uit. De normale lijnen zijn kniplijnen en de stippellijnen zijn vouwlijnen. 

 

Als je de envelopjes vouwt, komen ze er ongeveer zo uit te zien. Het kleinere flapje is dus het sluitflapje. Plak met plakband de randen zo dicht, dat je er iets in kunt doen.

Schrijf nu de cijfers 1-25 op de envelopjes. Pak het eerste envelopje en pak met je ogen dicht een random briefje wat je hiervoor hebt geschreven, zo weet je zelf niet welk briefje je op welke dag krijgt te lezen. Plak dan de envelopjes dicht. Let op: Als je de envelopjes wilt ophangen, maak er dan met de perforator een gaatje in voordat je het briefje erin doet.

 

Dit zijn dus mijn envelopjes. Ik was van plan zo'n zilveren glitter slingerding wat je in de kerstboom doet op te hangen, daar kerstverlichting omheen te draaien en dan alle envelopjes daaronder te hangen, maar ik kon nog niet bij de kerstspullen. Daarom heb ik eigenlijk voor niks de gaatjes erin, maar oké.

 

Omdat ik dus die slinger niet kon pakken, heb ik een paar donkergroene papieren aan elkaar gemaakt en uitgeknipt in een driehoek. Dit moet natúúrlijk een kerstboom voorstellen, dúh. Toen heb ik, door een plakbandje op te rollen/dubbel te vouwen met de plakkant naar buiten, een soort dubbelzijdig plakband gemaakt en daarmee alle envelopjes opgeplakt. Daara heb ik er nog wat kerststickers tussen geplakt, omdat ik het nog wat saai vond.

 

Nou, dit is dus het resultaat! Ik vind het zo eigenlijk een beetje saai, dus ik denk dat ik de envelopjes na sinterklaas nog aan een slinger vast ga maken, want dat vind ik toch wat mooier. Als ik dat doe, krijgen jullie het resultaat nog wel te zien op instagram! 

 

Ik zou het echt superleuk vinden dat als je deze advent kalender ook maakt, mij deze laat zien op Instagram en Twitter! Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden en dan zie ik jullie de volgende keer!

Ciao,

xoxo Sanne

Reacties

Leuk!

Femke 02-12-2014
Superleuk bedacht, ik ga het zeker uitproberen!! Xx

Re:Leuk!

Sanne | Nails and Cakes 11-12-2014
Bedankt meid!

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety